lauantai 31. lokakuuta 2015

Eka kerta jännittää aina!

Kävin Siriuksen kanssa tänään korkkaamassa rallytokokisauramme virallisissa kisoissa! Edes rallytokomölleissä emme ole ehtineet käymään, joten tämä oli todellakin kunnollinen aloitus.
Kisapaikalle lähti onneksi tuki-ja-turva-Anna (Hiisi-kooikkerin omistaja) mukaan, joka sai rauhoitella minua sekä toimia Siriuksen virallisena ulkoiluttajana. Ennen rataantutustumista minua oksetti, huimasi ja paleli, rataantutustumisessa taas olin koko ajan kyselemässä tuomarilta (Tytti Lintenhofer), että "mitä tässä-ja-tässä tilanteessa tulee tehdä" ja "kuinka se on tämän kyltin kanssa". Ystävällisesti tuomari kuitenkin neuvoi minua ongelmallisten ajatusteni kanssa.
Rallytokon treenaus on meillä jäänyt todella vähälle, kaksi kertaa olen kuukauden aikana treenannut rallytokoa kooikkereiden kanssa. Kisoihin mentiin siis aikalailla kylmiltään, mutta minusta rallytokon alokasluokka on vielä melko helppoa kauraa, jos koira vain on peruskoulutettu.
Meillä on eteentulo edelleen hieman vaiheessa Siriuksen kanssa, Sirius tarvitsee siihen reilun käsiavun ja meinaa silloinkin jäädä minusta liian kauas istumaan (yli 30cm päähän). Lisäksi sivulletulo vasemmalta voisi olla nopeampi, takaosan käyttöä on harjoiteltava lisää.
Minun jännittämisestäni ja radalla jäykistelystäni huolimatta Sirius sai 99/100 pistettä! Saimme yhden virhepisteen epätarkasti suoritetusta tehtävästä, joka oli minun oma mokani - en antanut Siriukselle tarpeeksi tilaa mennä maahan. Tuomarin kommentti: Hieno suoritus! Huolellinen rataantutustuminen kannatti! Tsemppiä jatkoon!
Anna kuvasi meidän suorituksemme, tältä se näytti.

Tänään myös Aurinko pääse matkalle, tosin Aurin kanssa ei tehty mitään sen jännittävämpää kuin annettiin se Pirjo -kasvattajalle mahdolliselle mammalomalle. Kovasti Pirjo oli sitä mieltä, että pentuja on muutama tulossa. Minä olen edelleen sitä mieltä, että odotan varmaa tulosta tiistaihin asti.
Ikävä kyllä tulee, jos Aurinko nyt jää 9 viikoksi Pirjon hoiviin Etelä-Savoon. Onneksi voin käydä katsomassa Aurinkoa edes pari kertaa tuona aikana, sillä pitäähän minun nyt nähdä Aurinkoisen mahdollinen jälkikasvu silmästä silmään.
Edelleen jännittää, jospa tiistain jälkeen voisin rentoutua!

Aurinkoisen maha, 55/52 vrk

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti